Het is belangrijk dat je bij de verkoop van sommige producten of diensten je klantenbestand steeds groter maakt. Dit wil zeggen dat je continu nieuwe klanten moet blijven genereren.
Internet zorgt ervoor dat dit een stuk eenvoudiger te doen is. Bijna iedereen maakt tegenwoordig gebruik van internet, dus jouw doelgroep waarschijnlijk ook.
Een website kan ervoor zorgen dat je nieuwe potentiële klanten aantrekt, de kans op een verkoop wordt hierdoor vergroot.
Maar wat is nu belangrijk om rekening mee te houden?
SEO, het geheim van succes
klinkt SEO je bekend in de oren? SEO is de afkorting voor “Search Engine Optimization”
Dit betekend het optimaliseren van je website d.m.v. de geschikte zoekwoorden en andere invloedrijke onderdelen die je “behind the scenes” moet regelen. De juiste SEO techniek kan ervoor zorgen dat een site hoger zal scoren in de Google zoekmachine. Zodra iemand een zoekwoord Googled waar jij met je keywords op inhaakt, vergroot dat de kans dat je website getoond wordt aan de internetgebruiker met als gevolg dat hij/zij je website zal bezoeken.
Handig om te weten
Een potentiële klant is nu naar je website gelokt. Wanneer degene is gearriveerd is het voor die persoon van belang dat de website er overzichtelijk uitziet en goed werkt.
Dit betekend dat de productfoto’s, teksten en de lay-out er verzorgt moeten uitzien, en daarnaast is het ook belangrijk dat de website gebruiksvriendelijk is.
De laadtijd mag bijvoorbeeld niet te lang duren en het is van groot belang dat de bezoeker zijn of haar doel makkelijk kan bereiken.
Is het doel een product kopen? Maak dan een webshop/website met een gemakkelijk bestelproces. Wanneer het bestelproces te lang duurt dan is de kans groot dat de potentiële klant de website verlaat voordat er een aankoop is gedaan.